Sky News Australia

Sky News Australia is an Australian news channel owned by News Corp Australia. Originally launched on 19 February 1996, it broadcasts rolling news coverage throughout the day, while its prime time lineup is dedicated to opinion-based programs featuring a line-up of conservative commentators.[2][3][4]

Sky News Australia
Logo used since 2019
Broadcast areaOceania
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
OwnerAustralian News Channel
(News Corp Australia)
Sister channelsSky News Weather Channel
Sky News Extra
Launched19 February 1996 (1996-02-19)[1]
SCA (as Sky News Regional)Channel 56
WIN Television (as Sky News Regional)Channel 53 (Northern NSW)
(Mount Gambier/Riverland)
(Griffith NSW/Murrumbidgee Irrigation Area)
Streaming media
Australia ChannelWatch live outside Australia
Flash NewsWatch live within Australia
Foxtel GOWatch live within Australia

Sky News Australia is distributed on pay television in Australia and New Zealand, while a free-to-air version of the service, Sky News Regional (which features programming from Sky News Australia and Fox Sports News) is distributed on digital terrestrial television by Southern Cross Austereo and selected WIN Television stations. The channel also operates two spin-off services, Sky News Weather Channel, and public affairs service Sky News Extra (formerly A-PAC).

The channel was originally a joint venture between British broadcaster BSkyB (thus making it a spin-off of the Sky News channel in the United Kingdom), Seven Media Group, and Nine Entertainment Co., as Australian News Channel Pty Ltd. The company was acquired by News Corp Australia in 2016;[5] with the subsequent sale of Murdoch's remaining shares in Sky UK to Comcast,[6] Sky News Australia no longer has any direct ties to its UK counterpart.

Especially since the acquisition of the channel by News Corp Australia, Sky News Australia has faced scrutiny from the press over its increased focus on opinion programming. Comparisons were drawn to Rupert Murdoch's American news channel Fox News, and there have been accusations that the channel's opinion programming has promoted misinformation and conspiracy theories,[7][8] and provided a platform for far-right figures.[9][10][11]


Australian News Channel Pty Ltd logo

Sky News Channel's parent company, Australian News Channel (ANC), was owned equally by British Sky Broadcasting (now Sky Limited; which is now a division of Comcast), Seven Media Group and Nine Entertainment Co., each with a 33% stake in the company from its founding until December 2016, when it was acquired by News Corp Australia.[12]

In 2004, Sky News began broadcasting Sky News Active, its on-demand interactive TV news service.[1] In 2008, Sky News launched the Sky News Business Channel, and on 20 January 2009, Sky News launched Australian Public Affairs Channel (A-PAC). It began widescreen broadcasting on 17 May 2009.[13] Sky News Australia began broadcasting in high definition on 1 December 2015.[14][15] A fourth spin-off channel, Sky News Election Channel, was launched on 1 May 2016.[16]

2004's Sky News logo

In 2013, Sky News Australia was granted A$20 million in funding from its parent company to be used over three years.[17]

Logo as Sky News Live

In mid-2019, the channel began expanding its digital operations.[18] This included a content partnership with YouTube, Microsoft News, Facebook and Taboola.[19] That led to new, opinion-focused videos being uploaded more frequently and across News Corp platforms, after having previously not uploaded any videos from February 2017 to April 2019.[18]

Sky News Australia's online domain

In February 2018, Sky News Australia launched a digital-first brand and content platform called 2600. The online political newsletter is sent out daily with breaking news from Canberra.[20]

In November 2018, Sky News terminated the contract of former Liberal Party MP and late-night presenter Ross Cameron for using racist language to describe Chinese people.[21]


Sky News programming consists of a mix of live news bulletins, live broadcasts from events (such as Parliament Question Time and selected press conferences), original commentary panel programs and simulcasts of international sister station Sky News UK. Sky News has broadcast every sitting of Question Time from the House of Representatives since its launch in 1996.[22]

Sky News Australia increased its primetime programming offerings, particularly its political-themed shows, significantly in 2013, when it made more obvious its right-leaning ideology, ahead of the 2013 federal election, cancelling almost entirely the slot's rolling news block News Night.[17] It would then regain most of its runtime in 2014. Sky News Australia rebranded itself on 19 January 2015 as "Sky News Live", dropping the "Sky News National" branding.[23]

On weekdays, throughout most of the day, rolling news coverage is presented from one of Sky News Australia's studios. From 5 pm (AEST/AEDT), commentary programs begin, and continue through primetime until 11 pm AEST/AEDT. Most of these programs are presented by conservative commentators discussing the news of the day, often with a panel of other commentators, and feature a news update at the beginning of the program (and sometimes further updates during the program). Rolling news continues from 11 pm AEST/AEDT before coverage switches to an overnight simulcast of Sky News UK at 1 am AEST/AEDT.

In 2007, Sky News aired local breakaway programming for New Zealand viewers in primetime, filmed at Prime NZ's Auckland studios. One of these programs, Prime News – First at 5:30, was also simulcast to Australian viewers.[24] The debut of Sky News NZ Evening News was watched by just 1,500 viewers and panned by critics.[25] As of 2015, no local New Zealand programs are produced or broadcast following the loss of a production contract with Prime NZ.[26] However the channel debuted New Zealand Agenda on 16 June 2018, hosted by New Zealand bureau chief James O'Doherty from Wellington, New Zealand, focusing on NZ politics.[27]

Current programs

  • First Edition with Peter Stefanovic (Monday-Friday)
  • Weekend Edition (Saturday-Sunday)
  • Sky News Breakfast with Jaynie Seal and Samatha Chiari (Only on Sky News Regional & Sky News Weather) (Monday-Friday)
  • AM Agenda with Laura Jayes (Monday-Friday)
  • Outsiders with Rowan Dean, Rita Panahi, and James Morrow (Sundays)
  • Business Weekend with Ross Greenwood (Sundays)
  • NewsDay with Tom Connell and Ashleigh Gillon (Monday-Friday)
  • Weekend Live (Saturday-Sunday)
  • Afternoon Agenda with Kieran Gilbert (Monday-Friday)
  • Business Now with Ross Greenwood (Monday-Friday)
  • The Kenny Report with Chris Kenny (Monday-Friday)


  • Credlin with Peta Credlin (Monday-Friday)
  • The Bolt Report with Andrew Bolt (Monday-Thursday)[28][29]
  • Bernardi with Cory Bernardi (Fridays)
  • Erin with Erin Molan (Sundays)
  • Paul Murray Live with Paul Murray (Sunday-Thursday)
  • The Media Show with Jack Houghton (Fridays)
  • The U.S Report with James Morrow (Fridays)
  • The Rita Panahi Show with Rita Panahi (Mondays)
  • Piers Morgan Uncensored with Piers Morgan (Tuesday-Friday)
  • The Front Page with Jenna Clarke (Monday-Friday)
  • NewsNight (Monday-Sunday)

Presenters and reporters

Sky News Australia broadcast equipment.
Kieran Gilbert, reporting from the Australian War Memorial in Canberra.

News presenters

  • Peter Stefanovic
  • Jaynie Seal
  • Laura Jayes
  • Tom Connell
  • Ashleigh Gillon
  • Kieran Gilbert
  • Tim Gilbert
  • Danica De Giorgio
  • Kristie Lloyd
  • Ortenzia Borre

Program presenters

  • Rowan Dean
  • Rita Panahi
  • James Morrow
  • Ross Greenwood
  • Chris Kenny
  • Peta Credlin
  • Andrew Bolt
  • Cory Bernardi
  • Erin Molan
  • Paul Murray
  • Piers Morgan
  • Jack Houghton
  • Jenna Clarke


  • Kenny Heatley, Julia Bradley and Gabriella Power – Sydney
  • Holly Edwards-Smith, Georgia Simpson and Simon Love – Melbourne
  • Trudy McIntosh, Olivia Caisley and Joel Philp – Canberra
  • Lucy Gray and Adam Walters – Brisbane
  • Matt Cunningham – Darwin
  • Jessica Maggio – Wellington, New Zealand
  • Brent O’Halloran - Taipei, Taiwan
  • Annelise Nielsen - Washington D.C., U.S.A.

Former presenters and reporters


The Sky News Melbourne bureau is within the Foxtel headquarters in Southbank, Victoria.

Sky News Australia has a bureau in every capital city in Australia, completing this with the opening of its Hobart studio in 2013.[17] In 2016, it opened a bureau in Cairns, making it the first non-capital city bureau.[32] In 2017, a Gold Coast bureau was opened marking the third non-capital city studio after Cairns and Geelong.[33]

The base of Sky News Australia is in the Sydney suburb of Macquarie Park, from which the majority of its news and programming is broadcast. Its Melbourne studio was upgraded in 2014, allowing it to be used as a secondary broadcast studio.[34] Hinch Live became the first regular program to be broadcast from Melbourne.[35]

The third major bureau is in Parliament House, Canberra, opened in 2000.[22] Lyndal Curtis became Bureau Chief of in October 2015.[36] Additionally, Sky News has a small office in the Channel Seven building in Martin Place, which includes a small street-level single camera studio which looks onto Elizabeth Street, Sydney.[37]

Internationally, Sky News's only foreign bureau is in Wellington, New Zealand, opened in 2015.[38][39]


Apart from its own resources, Sky News Australia uses the news resources of its former parent companies Seven News, Nine News and Sky News UK, as well as sister network Fox News Channel. It signed a four-year partnership deal with CNN International, commencing on 1 January 2011, and additionally has agreements with CCTV China, ABC America, CBS, Reuters, APTN, Bloomberg, Dow Jones and Newshub.[40] Sky News UK, ABC and CBS were founding international partners of Sky News Australia.[41]


In 2017, Denis Muller, a senior research fellow at the University of Melbourne's Centre for Advancing Journalism, described the channel as having a "split personality," running straight news bulletins and reporting during the day with professional and independent journalists and presenters, while moving towards "right-leaning punditry" in prime time.[4]

In February 2021, Muller, commenting on former Prime Minister Kevin Rudd's statement that Sky News was following a pattern laid down by Fox News, described the nighttime programming of Sky News as including "the unconstrained peddling of extreme right-wing propaganda, lies, disinformation, crude distortion of fact and baseless assertions."[7]

Political alignment and views

Sky News Australia is considered by commentators to have a conservative, right-wing bias, with frequent criticism of Australia's main progressive political parties, Labor and the Greens.[2][3] Presenter Paul Murray has stated that "Sky News at night is a Liberal echo chamber".[42] Drawing a strong comparison to Fox News, the network began moving towards panel-based programming from 2010, with most of its highest profile prime time commentators being conservative.[43][44] Hosts Andrew Bolt and Paul Murray have been compared to Fox News presenters Bill O'Reilly and Sean Hannity respectively.[4]

As many of the channel's primetime contributors are conservatives - many with clear career links to the Liberal Party - the Australian Labor Party and its figureheads Victorian premier Daniel Andrews, Queensland premier Annastacia Palaszczuk and Western Australian premier Mark McGowan are frequently critiqued whilst the policies of the Liberal and National parties of Australia are often endorsed and promoted. During the COVID-19 pandemic beginning in the year 2020, some Sky News commentators referred to Andrews as a 'dictator'[45] and a 'chairman',[46] drawing a comparison to socialist and communist regimes when criticising Andrews' frequent use of pandemic lockdowns and public health orders.

Sky News Australia has been a frequent critic of US President Joe Biden ever since he took office on 20 January 2021. Some reporters such as Andrew Bolt and Alan Jones have frequently commented about Biden's mental health, claiming it was declining and that Biden is unfit to be the President.[47][48]

Misinformation and conspiracy theories

On 13 December 2020, Rowan Dean promoted the Great Reset conspiracy theory on Sky News Australia, claiming that "This Great Reset is as serious and dangerous a threat to our prosperity – to your prosperity and your freedom – as we have faced in decades".[8]

As of February 2021, American far-right conspiracy theorist Alex Jones uses segments from Sky News Australia to back up his claims.[11]

In July 2021, Alan Jones and Craig Kelly falsely claimed that United Kingdom data proved that getting vaccinated against COVID-19 would increase the likelihood of death due to COVID-19. The claim originated in The Daily Exposé, a British website known for promoting COVID-19 and anti-vaccine misinformation.[49] The Daily Exposé's claim was debunked by the BBC, Full Fact and Reuters.[50][51][52] Sky News Australia subsequently removed the broadcast and issued a correction on its website.[49]

On 1 August 2021, YouTube barred Sky News Australia from uploading new content onto their channel for a week for breaking YouTube's rules on posting videos containing COVID-19 misinformation.[53] Upon the channel's return to the platform, Sky News Australia published a piece titled "Uncancelled: Sky News Australia Set Free" wherein Digital Editor Jack Houghton claimed the channel's temporary banning was the result of Silicon Valley and left-wing media attempting to stifle free speech.[54]

A 2022 analysis by the Institute for Strategic Dialogue, a British think tank, found that Sky News Australia was a major source for climate change misinformation. Sky News Australia rejected the findings of the analysis, saying that they would "continue to encourage debate" on climate change.[55]



Largely, Sky News struggles to garner any significant viewership figures and is largely confined to a core group of around 50,000 nightly primetime viewers across their cable and free-to-air platforms. Thus, the channel rates extremely poorly compared to other news networks such as ABC News and broadcast networks.

The highest rating broadcast on Sky News Australia was an episode of Paul Murray Live on 26 June 2013 (following the 2013 Labor leadership spill), averaging 197,000 viewers across a special two-hour broadcast. The highest audience share Sky News Australia has achieved was during coverage of the 2009 Victorian bushfires.[56]

On 15 December 2014 during the Sydney Lindt café siege, coverage of the unfolding incident took 16 of the 20 most watched programs on the Foxtel platform. The 7 pm (AEST) hour was the highest rated at 109,000 viewers.[57] Sky News achieved a day time share of 2.6% (behind ABC News 24's 3.8%) and a primetime share of 1.5% (behind ABC News 24's 2.5%).[58]

Sky News Live rated 56,000 viewers for early evening coverage of the 2015 Queensland state election, and 83,000 viewers for later coverage, beaten by ABC News 24's coverage which was watched by 195,000 viewers nationally.[59] For its coverage of the failed Liberal leadership spill on 9 February 2015 between 9 am and 10 am, Sky News Live was the second most watched subscription channel and the coverage was the third most watched program of the day with 69,000 viewers.[60]

Sky News Live reached a total audience of 700,000 viewers on 14 September 2015 (including simulcast on Sky News Business) during the 2015 Liberal leadership spill. It was the most watched subscription television channel for the evening and outrated all free-to-air television channels between 11 pm and midnight AEST.[61] The highest rated hour of coverage was from 10pm, achieving 190,000 viewers, the second highest ratings since the 2013 Labor Party spill.[62][63]

A March 2016 article in The Guardian Australia reported Sky News averages 12,000 national viewers between 6 pm and midnight, with a peak of 18,000 between 8 pm and 10 pm, although the report did not specify what days or dates this average refers to.[64]

During the 2016 federal election, Sky News averaged 96,000 viewers, an increase of 46% from the 2013 election.[65]

In July 2018, Sky News claimed to have achieved its highest ratings on record, with viewership up 9% overall and its weeknight primetime (6pm-11pm) viewership 25% higher on the same period last year, according to OzTAM figures.[66][67]

In August 2018, coverage of the Liberal Party of Australia leadership spill, 2018 saw Sky News gain its highest Tuesday primetime audience ever with a 4.2% audience share. Speers, Credlin and Jones & Co all had their highest-rated episodes on record.[68]


In August 2018, Sky News was heavily criticised for providing a platform to Blair Cottrell, leader of the far-right, Neo-Nazi organisation United Patriots Front in a one-on-one discussion about immigration on The Adam Giles Show. Sky News presenters, including Laura Jayes and David Speers, were among those critical (both on-air and off-air) of his appearance on the program due to the fact that he has expressed admiration for Adolf Hitler and claimed to have manipulated women "using violence and terror."[9][10] Sky News commentator and former Labor Party minister Craig Emerson resigned in protest after the interview was broadcast, stating that "My father fought Nazis in WWII and was interred in a German POW camp", and that the decision to give Cottrell a platform on Sky News was "another step in a journey to normalising racism & bigotry in our country".[69] The activist group Sleeping Giants Oz called on advertisers to pull advertising campaigns off Sky News in the wake of the channel's interview with Cottrell.[70][71]

In the aftermath of the Christchurch mosque shootings in March 2019, Sky News Australia was temporarily removed from Sky New Zealand's satellite platform, amid concerns over how the channel's coverage could potentially affect the investigation into the attack; Fox Sports News was added to the platform as a replacement.[72][73] Sky News Australia was restored to Sky New Zealand on 21 March, six days after the attack.[74]


List of accolades
Year Award Category Recipient(s) Result
2007 2007 ASTRA Awards Most outstanding performance by a presenter David Speers Won
Most Creative Use of Technology Anytime, Anywhere Nominated
2008 Logie Awards of 2008 Most Outstanding News Coverage Federal Election Nominated
2008 ASTRA Awards Most outstanding performance by a presenter David Speers Won
Most outstanding performance by a broadcast journalist Kieran Gilbert Won
Mike Willesee Nominated
Most outstanding performance by a presenter Hellen Dalley Nominated
Channel of the year Sky News Australia Nominated
Favourite male personality James Bracey Nominated
David Speers Nominated
Favourite female personality Helen Dalley Nominated
Brooke Corte Nominated
Most Outstanding News Program or Coverage APEC 2007 Won
2009 2009 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist David Speers Won
Favourite male personality Kieran Gilbert Nominated
2010 Logie Awards of 2010 Most Outstanding Public Affairs Report Liberal Leadership Meltdown Nominated
2010 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Kieran Gilbert Won
2011 Logie Awards of 2011 Most Outstanding News Coverage Election 2010 Nominated
2011 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Ashleigh Gillon Won
Most Outstanding Performance by a Presenter David Speers Won
Most Outstanding News Program or Coverage Election 2010 Won
2012 Logie Awards of 2012 Most Outstanding News Coverage Qantas Grounded Nominated
2012 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Presenter David Speers Won
2013 Logie Awards of 2013 Most Outstanding News Coverage Rudd Vs Gillard Leadership Challenge Nominated
2013 ASTRA Awards Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist Ahron Young Won
Favourite personality – male Paul Murray Nominated
Favourite Programme Australian Paul Murray Live Nominated
2014 Logie Awards of 2014 Most Outstanding News Coverage Leadership Spill Nominated
2014 ASTRA Awards Channel of the year Sky News National Nominated
Favourite personality – male Paul Murray Nominated
Favourite personality – female Laura Jayes Nominated
Favourite program: Australian Paul Murray Live Nominated
Most Outstanding News Program Election 2013 coverage Won
Paul Murray Live Nominated
Most Outstanding performance by a broadcast journalist Kieran Gilbert Nominated
Ahron Young Nominated
Daniel Bourchier Nominated
David Speers Won
2015 Logie Awards of 2015 Most Outstanding News Coverage What Is Metadata? Nominated
2015 ASTRA Awards[75] Channel of the year Sky News National Won
Most Outstanding Presenter – Male Paul Murray Won
Most Outstanding Presenter – Female Nina Stevens Nominated
Most Outstanding Performance by a Broadcast Journalist David Speers Won
Kieran Gilbert Nominated
Celina Edmonds Nominated
Ahron Young Nominated
Most Outstanding News Program Paul Murray Live Won
PM Agenda Nominated
Richo + Jones Nominated
2016 Logie Awards of 2016 Most Outstanding News Coverage[76] Liberal Leadership Crisis: Abbott V Turnbull Nominated
ASTRA Industry Awards Most Outstanding Innovation (use of technology)[77] LiveU SmartGRIP Nominated
Walkley Awards Coverage of a Major News Event or Issue[78] 2016 Election coverage Won
6th AACTA Awards Subscription Television Award For Best Live Event Production[79] 2016 Election Coverage Nominated
Subscription Television Award For Best Male Presenter[79] David Speers Nominated
2017 Logie Awards of 2017 Most Outstanding News Coverage[80] 2016 Election coverage Won


Sky News began broadcasting in widescreen, along with its sister channels on 17 May 2009. Sky News Australia only provides closed captioning between 4 pm and 5 pm (AEST/AEDT) each day.[81]

Sky News began broadcasting in high definition on 1 December 2015.[14]

Other services

Sky News Multiview

With the roll-out of Foxtel Digital, Sky News Australia launched the Sky News Active interactive news service based on the Sky News UK service with the same name. The service offered a choice of eight news screens, some with original content not seen on the main channel they vary depending on the days news or events and include the latest news, business, sport, showbiz and weather in text. Other features included interactive polling and the latest news headlines via text. On 15 November 2009 Sky News active re-launched with a new look as well as 5 additional local screens (Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, and Adelaide[82]

Sky News Now

Sky News Now was a mobile service available on Vodafone, Telstra and 3. It offered a wide variety of news in both video and text.[83] As of 2015, the service was no longer available.

Sky News Alerts

Sky News Alerts is a SMS and MMS breaking news service available on all mobile phones inside Australia.[84] Breaking news alerts are sent to a subscriber via SMS or MMS at a cost per message.[85]


In November 2014, Sky News Australia was contracted to provide Qantas with in-flight news bulletins replacing a longstanding contract with the Nine Network.[86]


Sky News offers various programs via podcast including First Business, Market Day, Showbiz, Agenda, Australian News Week, and Prime News New Zealand.

Sky News Regional

Launch logo as Sky News on WIN

Sky News Regional (formerly Sky News on WIN) is a free-to-air version of Sky News Australia, which was launched on 2 September 2018. The channel features Sky News Australia and Fox Sports News programming, as well as the original morning newscast Sky News Breakfast.[87][88] The channel was originally established as part of a partnership with WIN Television.[89][90] In 2021, WIN's contracts with both Network 10 and Sky News expired; with WIN returning to its previous Nine Network affiliation on 1 July 2021, and Sky News's contract expiring on 1 August 2021 (the allotments were, in turn, used for 9Life).[91] Sky News reached a new agreement with Southern Cross Austereo to distribute the channel, now known as Sky News Regional.[91][89]

In its first two weeks on the air, the channel averaged 10,000 viewers in primetime and 4,000 viewers in daytime, with Richo the highest rated program at 24,000 viewers.[92]

The channel is available on digital channel 56 across Southern Cross Austereo's regional markets in Regional QLD, Southern NSW & ACT and Regional VIC, and on WIN digital channel 53 in Northern NSW & Gold Coast, Griffith and South East SA.[93] It is not available in Broken Hill, Spencer Gulf, Tasmania, Mildura, Darwin, Remote & Central Australia and Regional WA. Mildura, Tasmania, and Regional Western Australia carried this channel as Sky News on WIN on the WIN network until August 2021 when it switched to 9Life’s feed. The channel was previously on WIN digital channels 83 and 85, prior to the rebrand as Sky News Regional on 1 August 2021.

See also

  • Sky News
  • List of programs broadcast by Sky News Australia
  • Sky News Business Channel
  • Media bias


  1. About Sky News
  2. Lallo, Michael (27 May 2019). "Sky's jump to the right has boosted ratings – but at what cost?". The Sydney Morning Herald.
  3. "Dark side of Sky After Dark: Anti-Labor comments seven times more likely". The New Daily. 14 May 2019. Retrieved 2 January 2021. In News you have a very politically motivated news outlet –online, print, free to air and subscription. All of this is building a very strong right-wing media. It is an appalling vision of the future.
  4. Muller, Denis (15 February 2017). "Sky News is not yet Fox News, but it has the good, the bad and the uglies". The Conversation. Retrieved 17 February 2017.
  5. Pannett, Rachel (2 August 2021). Sky News Australia temporarily suspended from YouTube for allegedly spreading coronavirus misinformation. "The Murdoch family took full control of Sky News Australia in 2016, through the local arm of News Corp." The Washington Post. Retrieved: 27 August 2021.
  6. "Rupert Murdoch's Sky reign to end as Fox sells all shares to Comcast". The Guardian. 26 September 2018. Retrieved 26 September 2021.
  7. Muller, Denis (21 February 2021). "Is Sky News shifting Australian politics to the right? Not yet, but there is cause for alarm". The Conversation. The Conversation. Retrieved 14 August 2021.
  8. Davies, Anne (23 February 2021). "Sky News Australia is tapping into the global conspiracy set – and it's paying off". The Guardian. Archived from the original on 21 September 2021. Retrieved 1 August 2021.
  9. Meade, Amanda (6 August 2018). "Sky News interview with far-right agitator Blair Cottrell sparks fury". The Guardian. Retrieved 6 August 2018.
  10. "Sky News admits it was 'wrong' to air interview with Blair Cottrell from United Patriots Front". ABC News. Australian Broadcasting Corporation. 6 August 2018.
  11. Davies, Anne (23 February 2021). "Sky News Australia is tapping into the global conspiracy set – and it's paying off". The Guardian. Retrieved 11 December 2022.
  12. "News Corp buys Sky News in Australia and New Zealand from Seven and Nine". The Sydney Morning Herald. Fairfax Media. 1 December 2016. Retrieved 1 December 2016.
  13. "Archived copy". Archived from the original on 26 January 2016. Retrieved 16 December 2014.{{cite web}}: CS1 maint: archived copy as title (link)
  14. Jenny @Foxtel Community (1 December 2015). "Sky News Live Ch601 is going HD – Page 3". Foxtel Community. Retrieved 1 December 2015.
  15. "Sky News Business switches on HD – January 19 2016". Foxtel. 14 January 2016. Retrieved 15 January 2016.
  16. "Sky News Election Channel: Foxtel and Sky's new destination for politics junkies". Mediaweek. 26 April 2016. Archived from the original on 26 April 2016. Retrieved 26 April 2016.
  17. Davidson, Darren (28 January 2013). "Sky widens coverage as investors rain cash". The Australian. Retrieved 28 January 2015.
  18. Wilson, Cam (6 November 2020). "'In digital, the right-wing material is 24/7': How Sky News quietly became Australia's biggest news channel on social media". Business Insider Australia. Retrieved 22 December 2020.
  19. Blackiston, Hannah (5 August 2019). "Sky News partners with YouTube, Microsoft News, Facebook and Taboola on content distribution deals". Mumbrella. Retrieved 22 December 2020.
  20. "Sky News Launches New Digital Content Platform". B&T. 11 February 2018. Retrieved 11 February 2018.
  21. Remeikis, Amy. "Ross Cameron sacked from Sky News after racist comments about Chinese people". The Guardian. Retrieved 5 November 2018.
  22. "Submission by Australian News Channel Pty Ltd – Media Coverage of Parliamentary Proceedings" (PDF). Australian News Channel. June 2004. Retrieved 22 April 2016.
  23. "SKY NEWS LIVE and ready in 2015". 20 January 2015. Archived from the original on 21 January 2015. Retrieved 21 January 2015.
  24. "Sky News NZ Evening News to launch Monday 12 March 2007". Throng. 9 March 2007. Retrieved 25 March 2016.
  25. McKenzie, Martha (17 March 2007). "Sky only a blip on news horizon". The New Zealand Herald. Retrieved 25 March 2016.
  26. "Prime News production moves to NZ". 23 January 2015. Retrieved 25 March 2016.
  27. O'Doherty, James (15 June 2018). "The politics of a baby bump: Ardern's six-week maternity leave". The Australian. Retrieved 15 June 2018.
  28. Meade, Amanda (21 March 2016). "The Bolt Report to be resurrected on Sky News five nights a week". The Guardian. Retrieved 21 March 2016.
  29. Knox, David (21 March 2016). "The Bolt Report shifting to SKY News". TV Tonight. Retrieved 21 March 2016.
  30. "About Us". Climate 200. Retrieved 3 September 2022.
  31. Knox, David (17 March 2014). "Michael Willesee leaves SKY News". TV Tonight. Retrieved 13 January 2017.
  32. Knox, David (4 April 2016). "SKY News expands to Cairns bureau". TV Tonight. Archived from the original on 4 April 2016. Retrieved 4 April 2016.
  33. "Sky News opens new studio facility on the Gold Coast". Decider TV. 1 August 2017. Retrieved 1 August 2017.
  34. "Sky News updates Melbourne bureau". NewsCastStudio. 26 August 2014. Retrieved 28 January 2015.
  35. "Derryn Hinch to host new Hinch Live talk current affairs show on Sky News". Herald Sun. 6 January 2014. Retrieved 28 January 2015.
  36. Knox, David (13 October 2015). "Former ABC journo joins SKY News". TV Tonight. Retrieved 13 October 2015.
  37. Sinclair, Lara (5 October 2009). "Sky to go local at News offices". The Australian. Retrieved 7 November 2015.
  38. "Sky News announces NZ's only 24-hour news channel Political Bureau". Throng. 17 March 2015. Retrieved 26 July 2016.
  39. "Uma Patel – ABC News". ABC News. Archived from the original on 26 July 2016. Retrieved 26 July 2016.
  40. "Sky News Australia Partners With CNN International". 11 October 2010. Retrieved 28 January 2015.
  41. "Sky News Australia first ever broadcast 1996". Sky News Australia. 20 February 2016. Archived from the original on 21 December 2021. Retrieved 20 February 2016.
  42. "Paul Murray's hot-mic admission: 'Sky News at night is a Liberal echo chamber' | Australian media | the Guardian".
  43. Burrowes, Tim (28 October 2016). "Sky News host Kristina Keneally: Australia is too small for a Fox News". Mumbrella. Retrieved 17 February 2017.
  44. Meade, Amanda (25 March 2016). "Straight news or Fox News? Andrew Bolt's show sends Sky further right on the night". The Guardian. Retrieved 17 February 2017.
  45. "'Dictator Dan' is trying to build a 'COVID Gulag'". YouTube. Archived from the original on 21 December 2021. Retrieved 26 December 2020.
  46. "People are now wanting to escape 'Chairman Dan's Melbourne dictatorship'". YouTube. Archived from the original on 21 December 2021. Retrieved 26 December 2020.
  47. "People can see the 'serious mental decline' of Joe Biden". The Australian. 23 September 2021. Retrieved 27 September 2021.{{cite news}}: CS1 maint: url-status (link)
  48. Muzaffar, Maroosha (7 July 2021). "Australian TV channel calls Biden 'barely cogent' leader 'who couldn't find his way home after dark'". The Independent. Archived from the original on 22 August 2021. Retrieved 27 September 2021.
  49. "Ep 24 - Dangerous and misleading". ABC News Australia. 19 July 2021. Retrieved 4 December 2022.
  50. "Covid: Misleading stat claims more vaccinated people die". BBC News. 1 July 2021. Retrieved 4 December 2022.
  51. "Vaccinated people sometimes die of Covid-19—but very rarely". Full Fact. 2 July 2021. Retrieved 4 December 2022.
  52. "Fact Check-England's COVID-19 death statistics do not suggest vaccines aren't working". Reuters. 7 July 2021. Retrieved 4 December 2022.
  53. "Sky News Australia barred for week by YouTube over Covid misinformation". BBC News. 1 August 2021. Retrieved 1 August 2021.
  54. UNCANCELLED: SKY NEWS AUSTRALIA SET FREE, archived from the original on 21 December 2021, retrieved 7 August 2021
  55. Readfearn, Graham (13 June 2022). "Sky News Australia is a global hub for climate misinformation, report says". The Guardian. Retrieved 20 June 2022.
  56. "Nine maroons Seven with Origin and leadership double". The Sydney Morning Herald. 27 June 2013. Retrieved 28 January 2015.
  57. Knox, David. "Ratings: Monday 15 December 2014". TV Tonight. Retrieved 20 April 2015.
  58. Knox, David (17 December 2014). "Martin Place siege: ABC / SKY News". TV Tonight. Retrieved 20 April 2015.
  59. "SatTV". Mediaweek. Retrieved 20 April 2015. ...News24 metro 195k ... SkyNews late 83k early 56k.
  60. "Mon STV". Mediaweek. Retrieved 20 April 2015. Mon STV @SkyNewsAust #2 channel Leadership crisis 9-10am #3 program 69k
  61. Lallo, Michael (15 September 2015). "ABC and Sky News the big winners out of Liberal leadership spill". The Sydney Morning Herald. Archived from the original on 16 September 2015. Retrieved 16 September 2015.
  62. Knox, David (15 September 2015). "Monday 14 September 2015". TV Tonight. Retrieved 16 September 2015.
  63. Bodey, Michael (15 September 2015). "ABC News 24 the ratings winner as Turnbull wins spill". The Australian. Retrieved 16 September 2015.(subscription required)
  64. Meade, Amanda (25 March 2016). "Straight news or Fox News? Andrew Bolt's show sends Sky further right on the night". Guardian Australia. Archived from the original on 25 March 2016. Retrieved 26 March 2016.
  65. Bodey, Michael (4 July 2016). "Election 2016: TV ratings for poll night sees ABC attract biggest TV audience". The Australian. Retrieved 4 July 2016.
  66. "Sky News on a roll as presenters bring in record number of viewers". The Australian. 16 July 2018. Retrieved 16 July 2018.
  67. "Sky News delivers record-breaking audiences". Sky News. 16 July 2018. Retrieved 16 July 2018.
  68. Knox, David (23 August 2018). "LibSpill drives SKY News audience". TV Tonight. Retrieved 23 August 2018.
  69. Meade, Amanda (6 August 2018). "Craig Emerson quits Sky News over Blair Cottrell interview". The Guardian. Retrieved 7 August 2018.
  70. Zhou, Naaman (7 August 2018). "Advertisers urged to pull campaigns from Sky News after far-right extremist interview". The Guardian. Retrieved 7 August 2018.
  71. "Sleeping Giants Oz: How an anonymous Twitter account took on Sky News". ABC News (Australia). 28 November 2018. Retrieved 11 November 2022.
  72. Meade, Amanda (16 March 2019). "Sky New Zealand pulls Sky News Australia off air over Christchurch massacre coverage". The Guardian. Retrieved 17 March 2019.
  73. "Christchurch mosque shootings: Sky News taken down, replaced with Fox Sports". The New Zealand Herald. 16 March 2019. Archived from the original on 23 August 2021. Retrieved 17 March 2019.
  74. Pullar-Strecker, Tom (22 March 2019). "Full picture over Sky News block emerges after Sky TV issues 'correction'". Stuff. Archived from the original on 27 February 2021. Retrieved 22 March 2019.
  75. Byrnes, Holly (13 March 2015). "ASTRA Awards 2015: Wentworth, Sky News among winners". News Corp Australia. Retrieved 13 March 2015.
  76. "Full list of 2016 TV WEEK Logies nominees". TV Week. 3 April 2016. Archived from the original on 3 April 2016. Retrieved 3 April 2016.
  77. "ASTRA Winners Announced To Honour TV Champions". B&T. 29 July 2016. Retrieved 29 July 2016.
  78. "Finalists announced for Walkley Awards for Excellence in Journalism". Mediaweek. 21 October 2016. Retrieved 22 October 2016.
  79. Knox, David (8 December 2016). "AACTA Awards 2016 winners". TV Tonight. Retrieved 8 December 2016.
  80. "Live blog: all the action from the 2017 TV Week Logie Awards". 24 April 2017. Retrieved 24 April 2017.
  81. "SKY NEWS Launches Live Captions".
  82. Sinclair, Lara (5 October 2009). "Stock Quotes". The Australian. Archived from the original on 8 October 2009. Retrieved 5 October 2009.
  83. "Australia's first business news channel to launch early 2008". On Screen Asia. 5 November 2007. Retrieved 13 October 2015.
  84. Sky News Alerts
  85. "SMS Alerts Terms and Conditions". Sky News Live. Retrieved 13 October 2015.
  86. Freed, Jamie (23 July 2014). "Qantas takes Sky News to the air in overhaul of its in-flight entertainment". The Sydney Morning Herald.
  87. Cronin, Seanna (4 August 2018). "Foxtel to launch 24-hour news on WIN". Cairns Post. Cairns. Retrieved 4 August 2018.
  88. Mason, Max (4 August 2018). "Australian News Channel and WIN partner to bring Sky News to free-to-air for first time". Australian Financial Review. Retrieved 4 August 2018.
  89. Mediaweek (30 May 2021). "Sky News Australia and Southern Cross Austereo sign content agreement". Mediaweek. Retrieved 16 February 2022.
  90. "Sky News dumped in the regions as Win welcomes Nine | Weekly Beast". the Guardian. 19 March 2021. Retrieved 16 February 2022.
  91. "Sky News dumped in the regions as Win welcomes Nine | Weekly Beast". the Guardian. 19 March 2021. Retrieved 16 May 2021.
  92. Meade, Amanda (21 September 2018). "How the Gig economy wreaks havoc on ABC's shrinking budget". The Guardian. Retrieved 21 September 2018.
  93. "A new home for real news and honest views. SKY NEWS REGIONAL LAUNCHES AUGUST 1". Southern Cross Austereo. 31 July 2021. Retrieved 1 August 2021.
    This article is issued from Wikipedia. The text is licensed under Creative Commons - Attribution - Sharealike. Additional terms may apply for the media files.